12.23.2015

Pia Wurtzbach // Miss Universe 2015 Inspired Makeup Tutorial



Alright, so in case you DIDN'T know, Miss Philippines won the Miss Universe pageant! She is such a lovely, elegant woman and when I saw her makeup & ensembles, I was so inspired. I wish I had some of her dresses to wear but I'll make due. I created this makeup tutorial inspired by Pia Alonzo Wurtzbach and felt like such an elegant lady with my bachelorette sash on hahaha

Let me just throw my 2 cents out there about the whole Steve Harvey situation. The conspiracy theorist in me says that Trump paid him to screw up somehow to show how much the pageant needed him.... while the rational side of me says he made a mistake. I really admire that he owned up to his mistake, that's all we can do, right? Steve Harvey, I was in somewhat the same shoes (as seen on my vlog crying) as you and owning up to mistakes is all you can do.

Also, I just want to say how disappointed I am in social media, especially when people call other people (strangers) names for NO reason. You shouldn't be calling someone out of their name anyways and just because it's over the internet does NOT give you the outlet to be rude. Do people not have manners or human decency anymore?! I tweeted about the pageant & misspelled Colombia and got such hate for it. Just calm down people. I do no agree with this justification that to be on the internet you have to grow thick skin. I think people who are rude and demeaning on the internet need to figure out what the hell is wrong with them and learn something called manners & integrity (doing the right thing even when no one is watching), okayyyyy. Anyways, whatever, that's why there's a block button.

Ok, I've digressed enough. Onto what I used in my tutorial:



9 comments :

  1. I LOVE that you looked so glam in your video with the sash and all ^_^ Your recreation of Miss Universe's look...looks so good!!! Even though I didn't catch the pageant, I congratulate Pia, as well! I personally think that this was a stunt, though. I won't cite sources over here, lol, but so many times in recent years, crazy things were happening to cover up/distract from things that were even crazier...Yeah, I also think it's bs that we are told to "grow thick skin" just because we're online haha. I usually ignore crazy comments that I get (like that I talk too "white" and I'm disgusting, or other racist things, lmao)...I can't imagine the nonsense that is directed towards you! I need to catch up on your vlogs, you're a vlogging machine -__-' hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha I wanted to be in the moment... if only I had a tiara... lol

      I totally agree about this either being a stunt, distraction, conspiracy... something. Or it could be a simple mistake.... but I'm such a conspiracy theorist lol

      I'm so glad you think the same too! I think people need to change their viewpoints on what is appropriate on the internet and in life! Happy New Year sweetheart <3

      Delete
  2. so pretty! love the video! i need to get that contour brush that you used.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Ping <3 It has made contouring SO easy and almost fool proof for me :)

      Delete
  3. Aw, I'm sorry that happened to you. People can be so cruel. I really think it also was a stunt to cover up bigger things happening in our world. You look gorgeous. It came out great!

    ahintofbeauty.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. I appreciate it though love :) I do feel like there may be some conspiracy or distraction for sure.... happy new year babe!

      Delete
  4. Makeup is something which brings the best in a women. Proper tutorial like this plays an important role. Very informative thanks a ton.
    Lifecell Cream :)

    ReplyDelete
  5. Hey! Looking beautiful. I really prefer makeup to hide my acne scars. But I also uses Revitol acne cream to get rid off scars.

    ReplyDelete

I love reading your comments & communicating with y'all! Please leave any comments, feedback, suggestions or requests for me and I'll definitely get back to you! XO

BLOG DESIGN BY BELLA LULU INK